Bilder fran Perhentian

Underbara dagar var det ja...

Varan lilla koja

Forsta helt molnfria dagen. Det gillades!

Solnedgangen sedd fran verandan

Vi at middag med tva svenska tjejer vi dok med och deras tre norska kompisar innan vi gick vidare till beachbaren pa andra sidan on.

Nu befinner vi oss pa Langkawi. Ska strax mota upp Linns gamla klasskompis Pernilla och hennes tre kompisar pa stranden. Det var allt for stunden. Simma lugnt!

Fredag

Ar pa Perhentian Islands at the moment. Det var en himla chansning. Tydligen ar det regnperiod pa den har sidan vid den har tiden och de har haft varldens ovader men vi drog hit anda... Och tur var val det. Solen skiner hela tiden. Steker pa stranden varje dag, ater middagar pa stranden, hanger i varan slitna, men mysiga, stuga precis ovanfor havet. Det ar ganska underbart faktiskt. Vi skulle INTE vilja byta med er dar hemma kan vi lugnt saga.
Jag och Jossan dok idag. Sikten var ganska dalig och vattnet var ganska stromt men vi sag bade en skoldpadda och hajar.
Nu ar det dags for middag har borta. Efter det ska vi checka in en bar som har sasongsoppning ikvall med liveband och grejer.
Linn och Josefine halsar sa gott till er allihopa! Puss hej!

Solen skiner

Aterigen blev det en lang resa for att ta oss till nasta land. (Ovanligt) Vi fick avverka tva natter pa Cebus flygplats. Forsta natten for att vi kom fram fran Bohol tidigt som sjutton, andra natten for att planet skulle ga nagra timmar efter midnatt. Till sist kom vi iallafall fram till Kuala Lumpur.

Lagom trotta med nagra timmars for lite somn i kroppen.

Det har varit riktigt harliga dagar i Kuala Lumpur men det borjar nu bli dags for oss att rulla vidare. Vi hade planer pa att stanna har i tre natter men gar nu in pa varat sjunde dygn. Vi gillar gunget i staden! Dessa dagar har bestatt av shopping, langa promenader, gatumat, parkhang, lite mer shopping, bio 2 dagar i rad och lite party pa det. Vi har aven hunnit med att traffa nagra av Jossans vanner som ocksa ar ute pa langresa.

Ikvall ar det dags for oss att packa ihop vara grejer och aka vidare mot Perhentian Island. Vi beraknar en 10timmars lang bussresa och hoppas hinna fram lagom tills solen gar upp och det ar dags att rulla ut handduken pa beachen igen.

Pa aterseende!

Kuala Lumpur

Framme i land nr 2! Tiden gar fort nar man har roligt. Hinner inte uppdatera nagot men tankte bara saga att vi lever och mar bra, valdigt bra!

Har kommer sista rapporten fran Filippinerna!

Vi hyrde moppar tva dagar i rad pa Siquijor. Forsta dagen tog vi oss upp i bergen utan karta i hopp om att stota pa ett av vattenfallen pa on. Vi tog en kringelikrok-vag som gick uppat men i brist pa geografi lyckades vi inte sarskilt bra. Istallet akte vi nerat till Siquijor city och tog en lunch och kollade lite secondhandklader.

Tur som bara den att vi ar fardiga med den norra delen av Filippinerna for dar harjar namligen en tyfon for tilfallet. Vi fick kanna pa en liten del av ovadret som medforde att on blev stromlos, att alla farjor stalldes in och sporegn och massa blast.

Tuppfaktning pa stranden.

Kvallarna pa on spenderades pa JJ's tillsammans med god mat, solnedgangar, kortspel, soft musik m.m...

Dag 2 pa moppen var lite mer planerad. Vi fick lana en karta och en tjej pa JJ's tipsade om en fin strand ca. 1 och en halv timma norrut. Drygt halvvags dit gjorde vi ett nytt forsok att hitta ett annat vattenfall och den har gangen slutade jakten lyckligt. Linn och Jossan passade pa att ta sig ett dopp.

Vidare mot stranden!

Hann bara vara dar ett tag innan det var dags att aka hem igen for att hinna packa det sista innan farjan skulle ga. Vi tog en tricycle till hamnen men dar tog det stopp.
"No ferry tonight, ma'am".
Jakla tyfon. Jaja, det var bara for oss att ta in pa ett narliggande hotell och invanta morgonbaten.

Kl. 9.15 var vi framme i Bohol. Den installda farjan rubbade varan planering en aning sa utan vare sig riktig middag eller nagon frukost tog vi en tricycle upp till Chocolate Hills. Det var fint men inte jatteimponerande... Vi hade angrat oss om vi akt till Bohol utan att aka upp dit men risterrasserna sitter fortfarande fast pa nathinnan, ganska svarslaget.

Nu befinner vi oss pa Panglao som sagt. Brannan borjar komma nu. Dagens solning gav resultat kan vi meddela!

Panglao, Bohol

Efterlangtat sol och bad vantar imorgon! Det ar tajt med tid nar man ar pa semester sa det galler att prioritera. Efter drygt 2 veckor har vi antligen tid for strandhang pa heltid! Vi befinner oss nu pa Panglao, en liten o precis soder om Bohol. Har tanker vi stanna i 3 natter for att sedan flyga vidare mot nya aventyr. Nasta stop blir Kuala Lumpur, Malaysia.

Nu tankte vi dra oss ner pa stranden for att njuta av solnedgangen tillsammans med en ol.
Vi lever livet. Vi lever det bra!