mandag, tisdag, onsdag

Borjade dagen med att jag och Linn sprang runt pa lagenhets/hotell-jakt. Vi traffade en norsk som bodde har pa Boracay och han trodde han hade en lagenhet vi kunde lana billigt. Tyvarr var den redan uthyrd. Vi gick runt i kanske en timma och kollade. Billigt men frascht ska det vara! Hittade ett kanonboende tillslut.

Kom inte ner pa stranden forns sent, och regnet kom inte langt darefter sa det blev langlunch och sen gick vi tillbaka till hotellet.

Fortfarande slitna efter gardagens langa resa tankte vi ga och lagga oss redan vid niotiden men varan svenska granne Niklas fick oss pa andra tankar. Vi borjade pa hemmaplan for att sen dra till standpromenaden for att se vad Boracay hade att erbjuda under nattetid. Riktigt kul hade vi!!!

Dagen efter tankte vi antligen avnjuta varan forsta dag pa stranden men redan efter en timma tog Jossans dyksug over. Hon hade sett ett svenskt par som precis hade borjat sin utbildning och tankte hanga pa dom eftersom varken jag eller Linn hade nagon storre lust. Sagt och gjort! Hon springer ivag och kommer tillbaka hur nojd som helst. Hon ska borja nastan direkt med att ta igen det hon missat. Tidiga mornar kommer det bli, inga utekvallar, och under TRE hela dagar. Kul tankte jag och syrran... Snacket borjar. Vad ska jag och Linn hitta pa under de har dagarna? Vad ska Jossan gora om jag och Linn far for oss att ta dykarcertifikat senare under resan? Hur mycket jag an tycker om min syster sa ar det roligare nar vi ar tre. Utgang bara jag och Linn? Nej, what the hell tankte vi - det ar bara att kora!

Stranden byttes mot teorilektion och prov......................

Idag stalldes klockan pa 06.45. Om ni trodde att vi var pa semester sa har ni riktigt fel!
Drygt en timma senare var vi i vattet for att lara oss grunderna. Sen blev det teorilektion + prov igen. Och efter det........... dags for Open Water Dive. Linn var blek och lite shakey, jag hur nervos som helst, Jossan lika cool som vanligt (men hon hade faktiskt dykt tva ganger tidigare).

Nojda forstagangsdykare!!!!!!!! Hur coolt som helst. Paniken vi hade nar vi ovade narmare land slappte ute till havs. Vattnet var lugnare, sikten helt klar, fiskar overallt, det var sjukt ballt (och inte alls lika farligt och laskigt som jag trodde innan)! 12 meter under vattenytan var vi och simmade runt. Linn simmade hundsim ibland precis som hon brukar nar paniken borjar smyga sig pa men i ovrigt var vi riktigt duktiga.

Efter dyken (vi gjorde tva pa rad) var det dags for slutprovet. Det kandes precis som att vi var tillbaka i skolan igen. 50 fragor. Inte kul. Alla klarade provet, thank god, annars hade vi fatt gora om det igen! Vi avslutade eftermiddagen med att lagga oss pa stranden ett tag. Linn har fatt universums fulaste solbranna!!!!!

I skrivandes stund sitter jag for mig sjalv pa internetcafet. Runt mig sitter 16 svettiga smakillar och spelar counterstrike. Linn och Jossan ar och koper take away-mat. Tvatten fran trekkingen ar antligen inlamnad haha. Lovar att ringa hem nagon dag, kanske imorgon. Vi har kvar vara svenska nummer for tillfallet sa det ar bara att smsa. Puss pa er alla!

Kommentarer
Postat av: Felicia

fan va grymt tjejer <3

2011-01-26 @ 13:49:20
Postat av: sofia

Fyyyyy va nice!!!! Jag vill oxå dyka juuu! Bra val att ni hängde på tvillingarna! Jössan, vare bättre än thai?

2011-01-26 @ 21:22:31
Postat av: therese

tack petra för att du tog dig tid att skriva. det värmer här hemma i kylan vill jag lova. dagens ljuspunkt!

ni är så fina!

2011-01-26 @ 22:55:43
Postat av: stephanie

är inte alls avundsjuk... haha linn, vilken bränna (som sist)! Saknar er

2011-01-27 @ 17:16:06
Postat av: Den riktiga moster L

Modigt att dyka tycker jag. Jag simmar inte ens ut på djupt vatten. Skönt att ni klättrat ner från berget. I den här takten på aktiviteter kan ni ju snart komma hem. Kom ihåg alla förhållningsorder tills dess bara!!

Kram! Gurra o Julia o Hasse hälsar

2011-01-27 @ 18:29:42
Postat av: brorsan

Härligt med dykning! Kul att ni uppdaterar bloggen med så mycket bilder. Tummen upp för det! Vad är nästa plats ni ska åka till? Hoppas ni lagt upp lite mer bilder när jag kollar efter helgen, för nu bär det av till Wien.

Kram från bror + Jullan.

2011-01-28 @ 10:36:31
Postat av: Mamma Carro

Hallå!!

Ni verkar ha det toppen,ser riktigt mysigt ut på bilderna.Roligt att läsa om dykaräventyren.



Många kramar till er

2011-02-01 @ 18:09:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0